השירות החדש של רשות המיסים

רשות המיסים יוצאת עם שירות חדש שיקצר את תהליכי רכישת דירה.

 

 

רשות המיסים השיקה היום (א') שירות חדש, שישמש את ציבור עורכי הדין אשר מייצגים לקוחות בעסקאות נדל"ן. ויקצר באופן משמעותי את זמני ההמתנה לאישורי מס בעסקאות נדל"ן.

 

עד כה התהליך היה ארוך ומתיש. לאחר סיום הטיפול השומה ע"י עובדי המיסוי בגין עסקאות נדל"ן, היו צריכים עורכי הדין להמתין מספר שבועות עד לקבלת האישורים של רישום העסקה בפנקסי רישום המקרקעין (טאבו) בדואר או שהיו צריכים להגיע באופן עצמאי למשרד מיסוי המקרקעין על מנת לקבל את האישור ביד.


התהליך שהיה נהוג היה גורם מעכב בעסקאות נדל"ן, הקשה מאוד על ציבור רוכשי הדירות, והציב את מדינת ישראל במיקום נמוך במדד רישום עסקאות נדל"ן אשר נערך ע"י הבנק העולמי (doing business).



בימים האחרונים השיקה רשות המסים בשיתוף פעולה עם אגף רישום מקרקעין במשרד המשפטים, את השירות החדש. שירות זה מאפשר לעורכי הדין המייצגים בעסקאות נדל"ן, להיכנס למערכת המייצגים שממוקמת באתר רשות המסים, ולהוציא עם השלמת הטיפול בשומה, אישורים לרישום העסקאות בפנקס רישום המקרקעין. שירות זה חוסך לעורכי הדין זמני המתנה קבלת האישורים בדואר או את הטרחה בהגעתם הפיזית למשרדי מיסוי מקרקעין.

 

בנוסף לשירות ועל מנת לייעל אותו, תעמיד רשות המיסים מוקד תמיכה ארצי, אשר יפעל לעזרת עורכי הדין במקרים בהם יש בעיה עם הוצאת האישור, חוסר בנתונים, נתונים שגויים וכד'.



השירות החדש צפוי ללא ספק לחסוך זמן רב ומשאבים לציבור מבצעי העסקאות בכלל ולציבור עורכי הדין המייצגים בפרט, כמו כן צפוי השירות החדש להקל על עומסי העבודה הקשים במשרדי מיסוי מקרקעין.

 

שירות נוסף שיקל על ציבור עורכי הדין, גם הוא מהימים האחרונים, מאפשר להם להכניס את פרטי המייל שלהם למערכת המייצגים של מיסוי מקרקעין ולאחר שימסרו את הסכמתם יוכלו לקבל ישירות למייל את כל ההודעות הנוגעות לשומות שבטיפולם. גם שירות זה יחסוך לעורכי הדין זמני המתנה וטיפול מהיר בעסקאות.